Afbeelding 1 Afbeelding 2 Afbeelding 3 Afbeelding 4

Afbeelding 5

Workshop Werkgeluk
Investeren in werkgeluk loont. Gelukkige medewerkers zijn 37% productiever. 

In deze workshop gaan we dieper in op het door onszelf ontwikkelde TOPPS-model (Met dubbel P) voor Werkgeluk 
en ga je aan de slag met wat voor jou belangrijk is. Werk je om te leven, of leef je om te werken? Haal jij plezier uit je werk? In de workshop ontdek jij waarom het loont. Krijg jij energie van je werk, of kost het juist energie? En hoe kan jij dat ombuigen?

Belangrijke pijlers onder werkgeluk zijn: 
Talent
Onafhankelijk
Personen
Plezier
Stip


- Kun jij je Talent kwijt in je vak? Wordt je talent ook
  benut of zou je meer kunnen betekenen?

- Hoe Onafhankelijk kun jij je taken uitvoeren? Of
  heb je te maken met veel onzin-regels en controle.

- Heb je een klik met de Personen om je heen? Fijne
  collega's of klanten die er toe doen.

- Haal jij Plezier uit wat je doet? Ga jij over het
  algemeen met een lach op je gezicht naar je werk?
  Of omdat het moet? 

- Is de Stip op de horizon inspirerend? Werk je met je
  bedrijf aan een mooi doel? Vind jij ook dat het er toe
  doet waar jullie mee bezig zijn?

Inhoud
Inzicht in de belangrijkste pijlers onder Werkgeluk, ontdek wat voor jou belangrijk is om gelukkig te zijn in werk en hoe jij daar zelf mee aan de slag kunt. 

Doelgroep
Deze workshop is bij uitstek geschikt voor professionals die meer voldoening uit hun werk willen halen. Ondernemers, op ondernemersbijeenkomsten bijvoorbeeld. Professionals die binnen hun eigen organisatie aan de slag willen met het vergroten van Werkgeluk. Tijdens de workshop ontdek jij welke pijlers voor jou belangrijk zijn. 

Workshop werkgeluk volgens het TOPPS-model
Workshop werkgeluk volgens het TOPPS-model

Waarom
Uit onderzoek blijkt dat investeren in werkgelukkige medewerkers en organisaties echt iets oplevert. Medewerkers raken meer betrokken, de kwaliteit neemt toe, geluk maakt innovatiever, de verkopen stijgen en teams worden creatiever. Ook is er minder verloop waardoor de kosten van werving en selectie afnemen. 

Kiezen voor je eigen geluk, doen wat je echt wilt. Dat is waar ik voor sta. Ik doe de dingen waar ik mijn hart en ziel in kan leggen. Dat maakt me gelukkig in werk. Dat geluk gun ik iedereen. En, omdat geluk zich verdubbelt als je het deelt, maakte ik TO BE WHAT YOU WANT TO BE. Een show, lezing, boek en deze workshop over werkgeluk. Niets is blijvend behalve verandering

De impuls voor organisaties en professionals die zichzelf gelukkiger én succesvoller willen maken. Voor congressen, bedrijfsevenementen cultuurtrajecten en ondernemersbijeenkomsten. Het is een workshop van ongeveer 60 minuten volgens het TOPPS-model.

Geschikt voor groepen kleine maar ook grotere groepen. In overleg zullen we bepalen of de lezing of de workshop het meest geschikt is.

Telegraaf, mei 2019

AMSTERDAM - Goed nieuws voor wie om loonsverhoging wil vragen: het kost een bedrijf gemiddeld €4494 en 62 dagen om een nieuwe werknemer aan te trekken. Als dat geen goed argument is om je binnen te houden….
Dat is een van de conclusies van het Recruitment Kengetallen Onderzoek 2019 van Intelligence Group onder 109 bedrijven, waarvan een ruime helft meer dan duizend werknemers heeft.
De beste bedrijven konden iemand aannemen voor €2250, bij de minst goed presterende kostte het zelfs €6185. Dit bedrag is inclusief personeelskosten. De beste bedrijven hebben ook minder tijd nodig om nieuw talent binnen te halen; 36 dagen. De minst goed presterende bedrijven kostte het 84 dagen.
Er zit veel verschil in recruitmentafdelingen, blijkt uit het onderzoek. Sommige werkgevers zijn ook in deze krappe arbeidsmarkt goed in staat om personeel aan te werven. Hun recruiters hebben doorgaans minder vacatures in hun portefeuille, ze houden in korte tijd meer gesprekken met kandidaten en ze maken intensief gebruik van arbeidsmarktdata.
Zodra een recruiter meer dan twintig vacatures moet vervullen, neemt de kans op bad hires aanzienlijk toe, staat in het onderzoek. Bad hires zijn mensen die zijn aangenomen, maar binnen een jaar de organisatie weer verlaten.

Gemiddeld is bij bedrijven een op de tien nieuwe medewerkers een bad hire. Maar bij de slechtst presterende bedrijven verlaat bijna een op de vier de organisatie weer binnen twaalf maanden.

Onze conclusie:
Investeren in werkgeluk loont: vergroot loyaliteit, verkleint ziekteverzuim, medewerkers blijven langer, blije medewerkers als ambassadeurs. 

Afbeelding 6