Workshop Storytelling

Het gaat niet om wát je doet, maar om het WAAROM.

Je klanten of publiek écht boeien met je verhaal? Dat lukt niet met cijfers of rationele argumenten. De meeste personen en organisaties werken in een omgeving vol concurrenten. Jullie leveren allemaal – min of meer – hetzelfde product of dezelfde dienst.

Stel je voor dat iemand iets nodig heeft, variërend van een auto tot iemand die de boekhouding kan doen. Er zijn keuzes te maken, want er zijn veel aanbieders. Dan begint het proces van kijken en vergelijken, van wikken en wegen. En dan gaat het minder om wat je aanbiedt, maar veel meer over hoe je het aanbiedt.

Weet jij jouw doelgroep écht te boeien? Hoe onderscheid jij je van je mede aanbieders? Hoe raak jij met jouw persoonlijke verhaal de gevoelige snaar bij je publiek?

In de interactieve workshop Storytelling ga je ervaren hoe jouw verhaal nog impactvoller kan worden. Hoe vertel je over het pad dat je hebt bewandeld en over jouw beweegredenen. Waarom doe je de dingen die je doet. Dát is wat jouw klanten of je publiek willen weten en wat hen voor je inneemt. Verhalen blijven hangen. Verkooppraatjes niet!

Waarom een inspirerend verhaal belangrijk is?
Stel je eens voor: begin jaren 50 van de vorige eeuw. Door de inpoldering van de Zuiderzee is nieuw land ontstaan. Jij besluit dat jouw toekomst daar ligt en waagt de sprong. Jij gaat in dit nieuwe land verzekeringen verkopen. Je leent wat geld van bekenden, huurt een solex en gaat zo van bedrijf naar bedrijf om je diensten aan te bieden. Allemaal nieuwe bewoners, allemaal pioniers. Nu, bijna 70 jaar later, vertellen de medewerkers-van-nu nog steeds dat pionieren in hun dna zit. Mooi verhaal hè. Wat is het jouwe?

Praktisch toepasbaar
Ook jij kunt een bijzonder verhaal vertellen en dat inzetten voor je eigen zichtbaarheid of salespitch. Ieder verhaal is uniek. Zoek ook jouw unieke perspectief, laat je inspireren en maak het verschil.

Met Storytelling maak je op basis van de specifieke kenmerken van jouw business een verhaal dat verschil maakt. Een goed verhaal versterkt niet alleen de relatie met je klanten of publiek. Het versterkt ook de teamspirit binnen je eigen organisatie. Een gedeeld verhaal verbindt, verdiept de samenwerking en draagt bij aan de inspanningen van teams. Het vertellen van verhalen is al vanaf de oertijd belangrijk en dat is het nu nog!

Doelgroep
Deze workshop is voor iedereen die wil leren hoe het publiek écht te raken. Gericht op en ontwikkeld voor Iedereen die publiek maximaal wil boeien tijdens een persoonlijke presentatie. Ook zeer geschikt voor marketing- en sales doeleinden, voor organisaties die hun doelgroep echt willen veroveren met het persoonlijke verhaal. Workshop van ongeveer 60 minuten. Geschikt voor 10 tot ca. 25 personen. 

Wat gaan we doen
Je bouwt aan je eigen impactvolle verhaal. We kijken samen naar de sterkte punten, en naar wat kun in kunt zetten om het nog scherper en pakkender te maken.  

Bedankt voor uw bericht!

Wij nemen binnen 3 werkdagen contact met u op.
Mocht dat niet gebeuren dan is er iets mis gegaan, bel of mail ons dan gerust.

Hartelijke groet,
Management team Arianda.nl